Wat ga je doen?
Als controller van JMW ben je verantwoordelijk voor de hele Planning & Control cyclus van JMW. Je bent lid van het MT en werkt in een finance-team met naast jou nog 2 collega’s: een assistent-controller en een medewerker financiële administratie.
Een greep uit jouw werkzaamheden:
- Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over financiële vraagstukken en de vertaling van beleid naar financiële impact daarvan.
- Je controleert en coördineert de salarisadministratie.
- Je stelt samen met de assistent-controller (meerjaren)begrotingen, jaarrekeningen en managementrapportages op en coördineert de informatieverzameling hiervoor.
- Je adviseert over en monitort de liquiditeit van JMW.
- Je monitort de realisatie van de begroting.
- Je verzorgt samen met de assistent-controller subsidieaanvragen en –verantwoordingen.
- Je houdt het handboek AO/IB up-to-date en adviseert over de toepassing ervan.
- Je adviseert desgevraagd de Raad van Toezicht en het bestuur van de aanpalende fondsen.
- Je onderhoudt contact met de accountant.
Neem gerust een kijkje in onze jaarrekening om meer beeld te krijgen van onze financiën.
Wie ben jij?
- Je bent een generalist in je vakgebied Finance, planning & control en kan over de volle breedte adviseren.
- Je hebt ruime ervaring in de non-profit sector.
- Je hebt minimaal hbo+ werk- en -denkniveau.
- Je kennis over relevante wet- en regelgeving is actueel.
- Je hebt bij voorkeur ervaring met de software waarmee we werken (Exact, NMBRS) of kunt dit je snel eigen maken. Gevorderde ervaring met Excel is een must.
- Je kunt de werkzaamheden van team financiën goed en op een prettige manier coördineren, ondanks dat je geen hiërarchisch leidinggevende rol hebt. Je bent een laagdrempelige vraagbaak en sparringpartner voor de 2 collega’s.
- Je bent analytisch sterk, overtuigend en kritisch.
- Je kunt complexe onderwerpen op een voor niet-financieel-onderlegde collega’s begrijpelijke manier uitleggen.
We nodigen iedereen die zich herkent in dit profiel uit om te solliciteren, of je nu een Joodse achtergrond hebt, of niet. Iedereen die de doelen van onze organisatie ondersteunt is van harte welkom.
JMW – Werken voor een boeiende doelgroep bij een bijzondere organisatie
Stichting Joods Maatschappelijk Werk (JMW) is in 1946 opgericht en sinds de Tweede Wereldoorlog van blijvende betekenis voor Joods Nederland. Het doel van JMW is de coördinatie, bevordering en uitoefening van de gehele sociale zorg voor de Joden in Nederland, ongeacht hun religieuze affiliatie. Zo streeft JMW naar een veerkrachtige Joodse gemeenschap en probeert zij de identiteit en de netwerken van Joodse Nederlanders te vergroten en te versterken. Dit doen we met zo’n 40 betrokken collega’s.
Wat bieden wij?
- Een kleinschalige organisatie met betrokken collega’s.
- Mogelijkheden om je verder te ontwikkelen.
- Salaris en arbeidsvoorwaarden conform de CAO Sociaal Werk, minimaal € 4.072,- en maximaal € 6.780,- bruto op basis van 36 uur per week (schaal 11, bedragen per 1 januari 2025, inschaling afhankelijk van opleiding en ervaring).
- Een individueel keuzebudget en persoonlijk loopbaanbudget waarmee je jouw arbeidsvoorwaarden op maat kunt maken.
- Deelname pensioenfonds Zorg&Welzijn.
- Start met een jaarcontract, met uitzicht op een vast contract.
- Je standplaats is ons hoofdkantoor in Amsterdam.
Reageren?
Heb je interesse in deze functie en wil je graag aan de slag voor een bijzondere en mooie organisatie en doelgroep? Aarzel dan niet langer en solliciteer meteen. Stuur je cv en motivatiebrief per e-mail uiterlijk 14 februari 2025 voor 12.00 uur naar personeelszaken@joodswelzijn.nl. De 1e ronde gesprekken vinden plaats op donderdag 20 februari 2025 en de 2e ronde gesprekken op maandag 24 februari 2025. Het inwinnen van referenties maakt onderdeel uit van de procedure. Meer weten over de functie? Neem contact op met Margo Weerts, directeur-bestuurder JMW, via m.weerts@joodswelzijn.nl.
———————